Comenius

 

 IZJAVA V SLOVENSKEM JEZIKU:»Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije.

Vsebina publikacije (komunikacije) je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.”

PROJEKT COMENIUS: »EUROPE BEYOND BORDERS«

Na OŠ Horjul od septembra 2013 do avgusta 2015 poteka mednarodni projekt »Europe Beyond Borders«.

V januarju 2013 sem se kot predstavnica OŠ Horjul udeležila pripravljalnega obiska za mednarodni projekt Comenius iz programa Vseživljenjsko učenje v Istanbulu, v Turčiji. V Istanbulu smo koordinatorji iz različnih evropskih držav določili cilje projekta in se dogovorili glede dejavnosti, ki se bodo odvijale na partnerskih srečanjih v različnih partnerskih šolah. V februarju smo oddali potrebno dokumentacijo in čakali na odločitev iz Bruslja. V juliju je večina naših partnerskih šol izvedela, da je projekt odobren, naša šola pa je bila uvrščena na čakalni seznam. Malo smo bili razočarani, vendar obupali še nismo. Šele konec oktobra smo potem dobili dobre novice, da je poleg Turčije, Poljske in Madžarske tudi naša šola postala članica v projektu in priprave so se začele. V šoli smo hitro oblikovali projektni tim učiteljev in učencev in se lotili dela.

Osrednja tema projekta je “tradicija”. Tradicija je vedno povezana s kulturo in zgodovino ter z identiteto nekega naroda in posameznika. Dejstvo je, da je naša širša domovina, Evropska unija, skupnost mnogih narodov, ki se med seboj v marsičem razlikujejo. Ravno ta raznolikost predstavlja posebno lepoto, ki jo je vredno podrobneje raziskati, spoznati in jo predstaviti, tako da je mednarodni projekt odličen način spoznavanja tujih kultur in tradicij. Tradicija posameznega naroda nedvomno odraža njegove vrednote in posamezne značilnosti, po katerih se razlikuje od drugih narodov. Šola je zagotovo tista institucija, ki bi morala predstavljati most med narodi ali pa nuditi možnost, da se med seboj spoznavajo.

Projekt bo ponudil možnost in spodbudil učitelje, učence in njihove starše, da se bodo podrobneje spoznali z lastno tradicijo in se s tem bolje zavedli lastne identitete. Obenem pa bomo v šoli izvedli dejavnosti, skozi katere se bomo seznanili tudi z drugimi kulturami in tradicijami. Na ta način bodo učenci razvijali občutek spoštovanja tako lastne kot tuje tradicije. Poleg občutkov spoštovanja in strpnosti ter tolerantnosti, se bodo v projektu nedvomno razvijale vse veščine in sposobnosti, ki se jih učitelji trudimo razvijati pri učencih že pri našem rednem delu. Zagotovo bodo to veščine branja in bralne pismenosti ter pisanja in pisnega sporočanja, saj bodo učenci opisali nekatere legende in običaje ter svoje opise prevedli v angleščino. Prebrali bodo opise običajev in legende, ki jih bodo pripravili učenci drugih partnerskih šol in se z njimi na ta način seznanili. Napisali bodo recepte nekaj tradicionalnih jedi, zapeli in zaplesali ob tradicionalnih narodnih pesmih, naslikali narodno nošo, opisali praznike ipd. Na ta način bodo nekaj delčkov svoje tradicije delili z učenci iz partnerskih šol.

V šoli bomo oblikovali kotiček Comenius, kjer bodo predstavljene dežele, iz katere prihajajo naše šole partnerice:

Učenci bodo redno dopolnjevali kotiček s fotografijami, komentarji, vtisi s partnerskih srečanj. Vse šole partnerice bomo izdelke, prispevke, slike in ostalo redno objavljale na skupni spletni strani. Ob koncu projekta bo tako nastal naš skupen logokuharska knjiga v angleščini z recepti za tipične tradicionalne jedi iz različnih držav, zbirka legend, ki vsebuje tudi slovenski legendi, koledar različnih praznikov iz različnih držav ipd.

V okviru projekta Comenius smo doslej obiskali kar nekaj držav in se tam uspešno predstavili. Vabljeni k ogledu prispevkov z naših partnerskih srečanj v:

 

Koordinatorica projekta: Sonja Videčnik