Uporaba odpadnih materialov in gozdnih plodov v eko šoli
Naša šola je eko šola.
Za ustvarjanje v prvem razredu velikokrat uporabljamo odpadne materiale in naravne materiale. Pri matematiki nam pomagajo pri štetju, zlagamo jih na kupček, ko vadimo računanje.
Iz plodov, pretežno nabranih v gozdu, smo prvošolci jeseni izdelali živali. Vsi materiali so bili nabrani v naravi v domačem kraju. Želodki, storži, kostanji in letalca ter posušene vejice so se pod spretnimi prstki fantkov in punčk spremenili v kravice, ježke, miške in še kaj.
Tekom šolskega leta smo odpadni material, razne škatle in škatlice, prazne tulce uporabili kot material za izdelavo izdelkov pri likovni umetnosti. Z njimi smo obdarili tiste, ki jih imamo radi.
Pri tehniškem dnevu smo si iz tulcev izdelali igračo lovilec, požrešna žaba je lovila zamaške, kamenčke in še kaj, kar nam je prišlo pod roke. Dečka in deklico iz tulcev smo oblekli v ostanke blaga, da jima mraz ni mogel do živega, premražena lisica se je klatila med zasneženimi drevesi iz prav takega materiala.
Pravljice nam oživijo ročne lutke iz odsluženih škatlic in tulcev.
Za lepljenko smo uporabili star časopisni papir. Za izdelavo reliefnih kipcev smo umesili maso iz slanega testa.
Menim, da je smiselno v pouk vključevati uporabo odpadnih materialov in stvari, ki jih naberemo v naravi. Otroke navajamo, da si sami znajo poiskati primeren material za ustvarjanje med stvarmi, ki bi jih zavrgli ali pa si jih sami naberejo na popoldanskem sprehodu.
Navedene materiale učiteljice že veliko let uporabljam pri pouku, njihova uporaba se mi zdi smiselna , je ekonomična, z njihovo uporabo nimam nobenih slabih izkušenj. Otroci pogosto pripovedujejo, da so z enakimi ali podobnimi materiali ustvarjali še doma izdelke na način kot v šoli. Veseli so, ko nastopajo v vlogi mentorja sorojencem in staršem.
Zapisali učiteljici prvega razreda Irena in Mojca